מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > שבועות הריון

שבועות הריון – שבוע הריון 10

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 29/12/2015
שבועות הריון – שבוע הריון 10

כל מה שחשוב לדעת על מה שקורה לעובר ולאם בשבוע הריון 10

 

שבוע הריון 1 שבוע הריון 11 שבוע הריון 21 שבוע הריון 31

שבוע הריון 2

שבוע הריון 12 שבוע הריון 22 שבוע הריון 32
שבוע הריון 3

שבוע הריון 13

שבוע הריון 23 שבוע הריון 33
שבוע הריון 4 שבוע הריון 14 שבוע הריון 24 שבוע הריון 34
שבוע הריון 5 שבוע הריון 15 שבוע הריון 25 שבוע הריון 35
שבוע הריון 6 שבוע הריון 16 שבוע הריון 26 שבוע הריון 36
שבוע הריון 7 שבוע הריון 17 שבוע הריון 27 שבוע הריון 37
שבוע הריון 8 שבוע הריון 18 שבוע הריון 28 שבוע הריון 38
שבוע הריון 9 שבוע הריון 19 שבוע הריון 29 שבוע הריון 39
שבוע הריון 10 שבוע הריון 20 שבוע הריון 30 שבוע הריון 40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


מה קורה לעובר שלך בשבוע זה?
 

אורך העובר שלך נע בין 27-33 מ"מ ומשקלו כעת כ-4 גרם. כל איבריו החיוניים כבר קיימים וגופו נראה ממש שלם – עיניים,ידיים, רגליים, מוח, ריאות, כבד, ציפורניים, שיער ועוד. הוא מתנועע בחופשיות בתוך הרחם למרות שלא תחושי זאת בשלב זה.
 

הזנב שהיה לו בתחילת ההריון כעת כמעט נעלם לחלוטין ובכך בעצם הוא משלים את שלב ההתפתחות הראשון שלו והופך מ-embrio  ל-fetus. משלב זה עיקר התפתחותו תתבטא בעלייה במשקל גופו.

 

מה קורה לך בשבוע זה?
 

גודל הרחם שלך כגודלו של תפוז. את עייפה, סובלת ממצבי רוח, שדייך רגישים, את רצה לשירותים בכדי לעשות פיפי בתדירות גבוהה, סובלת מצרבות, מבחילות וגופך משתנה. גם אם את לא חשה באף אחת מהתופעות המצוינות – אין זה מעיד על בעיה.

נשים רבות חושבות כי עליהן לאכול בשביל שניים – אך זו טעות ולכן הן גם מעלות הרבה במשקלן. במהלך הטרימסטר הראשון סה"כ העלייה במשקל היא בממוצע 1-2.5 ק"ג, לאחר מכן העלייה המומלצת במשקל היא בממוצע 400 גרם בשבוע לאישה במשקל נורמלי. לאישה בעודף משקל מומלץ לעלות 300 גרם בשבוע החל מהטרימסטר השני עד סוף ההריון. לאישה בתת משקל מומלץ לעלות בממוצע 500 גרם בשבוע.

 

הביטי בגרף המצורף בכדי לדעת מהו טווח עלייה במשקל נורמלי בעת הריון:

 

 

מה עליך לעשות?
 

מכיוון שהשליש הראשון הוא שליש קריטי להתפתחותו של הריון – הקפידי על מנוחה, תזונה נכונה, הימנעי ממאמץ, הקפידי לקחת ברזל וחומצה פולית, הקפידי לשתות לפחות ליטר וחצי מים ביום, הימנעי מצריכת סמים, סיגריות ואלכוהול והתייעצי עם רופא הנשים שלך לגבי המשך מעקב ובדיקות נוספות שעליך לבצע בהמשך. דבר נוסף – הימנעי מלקיחת תרופות מבלי להתייעץ עם רופא הנשים שלך. תרופות רבות אסורות לשימוש בעת הריון.

 


כיצד תתמודדי עם עצירות בהריון  - לחצי כאן

מה חשוב לדעת על תזונת האם בהריון - לחצי כאן

איך תתמודדי עם בחילות בהריון? לחצי כאן

למידע אודות תופעות שכיחות בהריון - לחצי כאן

מה צריך לדעת על פעילות גופנית בהריון? לחצי כאן 

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן