מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > שבועות הריון

שבועות הריון – שבוע הריון 13

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 29/12/2015
שבועות הריון – שבוע הריון 13

כל מה שחשוב לדעת על מה שקורה לעובר ולאם בשבוע הריון 13

 

שבוע הריון 1 שבוע הריון 11 שבוע הריון 21 שבוע הריון 31

שבוע הריון 2

שבוע הריון 12 שבוע הריון 22 שבוע הריון 32
שבוע הריון 3

שבוע הריון 13

שבוע הריון 23 שבוע הריון 33
שבוע הריון 4 שבוע הריון 14 שבוע הריון 24 שבוע הריון 34
שבוע הריון 5 שבוע הריון 15 שבוע הריון 25 שבוע הריון 35
שבוע הריון 6 שבוע הריון 16 שבוע הריון 26 שבוע הריון 36
שבוע הריון 7 שבוע הריון 17 שבוע הריון 27 שבוע הריון 37
שבוע הריון 8 שבוע הריון 18 שבוע הריון 28 שבוע הריון 38
שבוע הריון 9 שבוע הריון 19 שבוע הריון 29 שבוע הריון 39
שבוע הריון 10 שבוע הריון 20 שבוע הריון 30 שבוע הריון 40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


מה קורה לעובר שלך בשבוע זה?

 

בשבוע הריון זה העובר שלך סיים את שלב ההתפתחות הקריטי הראשוני ולמרות שהוא עדיין לא רואה או שומע, רוב מערכות הגוף שלו כבר ממש מושלמות.
 

הוא ישן כ-90 אחוז מהזמן ובשעות הערות שלו מתנועע ברחם למרות שאת עדיין לא חשה בכך.
 

משקלו כעת נע סביב ה-28 גרם וזוהי קפיצה גדולה ומשמעותית במשקל.
 

תינוקות רבים מתחילים למצוץ אבצע בשלב זה ויכול להיות שתוכלי אפילו להבחין בכך בעת בדיקת האולטרא סאונד הקרובה.
 

העובר ניזון מהשלייה המחברת ביניכם, מספקת לו אספקת מזון וחמצן וגם דואגת לפנות את הפסולת והרעלים שגופו פולט ומייצר.
 

מה קורה לך בשבוע זה?
 

בשבוע 13 סביר להניח שניתן יהיה להתחיל להבחין אצלך בסימני ההריון. בשלב זה בטנך כבר מתחילה לתפוח, אצל נשים שונות יופיע קו כהה באמצע הבטן, וגם העטרת שסביב הפטמות מתכהה.
 

רוב הנשים מפסיקות לסבול בשלב זה מבחילות, בעוד חלק ימשיכו לסבול מכך במשך כל ההריון ואחרות אולי לא סבלו מכך מעולם.
 

את אמורה לחשוש יותר נמרצת ורעננה, דבר המתבטא לעיתים בחשק מיני מוגבר ותחושת נמרצות שלא הייתה אופיינית עד לשלב זה.
 

מה עליך לעשות?
 

במידה ועדיין לא עשית שקיפות עורפית – זה הזמן. למידע אודות הבדיקה – לחצי כאן.
 

חשוב להמשיך לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן, להיות קשובה לגופך ולטפל בעצמך.
 

נשים רבות סובלות מעצירות בתקופת ההריון, הסיבות העיקריות לכך הן:

1. עליה הולכת וגוברת של ההורמון פרוגסטרון, נרפים שרירי המעיים ופעולתם נעשית איטית יותר.

2. הרחם הגדל מפעיל לחץ על מערכת העיכול כולה, ומאט את מעבר המזון.

3. תכשירי הברזל הניתנים לנשים בהריון עשויים לגרום גם הם לעצירות.
 

ישנן מספר דרכי טיפול בבעיה:

חשוב להקפיד לשתות לפחות 2 ליטר מים ביום.
 

מומלץ לשלב מזון העשיר בסיבים תזונתיים כמו: זרעי פשתן, דגנים מלאים, לחם מלא, פירות, וירקות עם הקליפה. מומלץ לשלב בתפריט היומי שלך: דגני בוקר עשירים בסובין, קרקרים מועשרים בסובין, כוס תירס, 2-4 כפות סובין חיטה ביום, 1-2 כפות פרג ביום. וחשוב לזכור כי בעת צריכת סיבים יש לשתות הרבה בכדי שלא יווצר "פקק".
 

כדאי לבצע פעילות גופנית מתונה כמו הליכה.
 

במידה והעצירות קשה במיוחד כדאי להתייעץ עם רופא הנשים לגבי החלפת תוסף הברזל.
 

בכדאי לשלב יוגורטים ומשקאות פרוביוטיים בתפריט היומי ולשלב מזונות העשירים באנזימי עיכול כמו: קיווי, סלק, אננס, פפאיה.


תרופות סבתא מומלצות:
 

כפית שמן זית או שמן פשתן בצירוף כוס מים פושרים בבוקר על קיבה ריקה.

להשרות בערב 2-4 שזיפים בכוס מים רותחים, לאכול ולשתות בבוקר על קיבה ריקה את הנוזלים עם השזיפים.

 

 

כיצד תתמודדי עם עצירות בהריון  - לחצי כאן

מה חשוב לדעת על תזונת האם בהריון - לחצי כאן

איך תתמודדי עם בחילות בהריון? לחצי כאן

למידע אודות תופעות שכיחות בהריון - לחצי כאן

מה צריך לדעת על פעילות גופנית בהריון? לחצי כאן 

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן