מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > הריון

מה אסור לעשות בזמן הריון?

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 7/9/2017
מה אסור לעשות בזמן הריון?

האם מותר לאכול סושי? לעשות כושר? ומה לגבי צעידה על נעלי עקב? ודיאטה להורדה במשקל? לפניכן תשעה דברים שלא מומלץ לעשות בהריון

הריון הוא תקופה נהדרת וקסומה שגם מלאה בחששות והרבה שאלות. לאחר שגילית שאת בהריון, הגיעה השעה ליצור כמה שינויים בשגרת חייך, את חלקם תקבלי בשמחה אך חלקם עלולים להיות קצת פחות מספקים ומשמחים. למרות שאין צורך להיות קיצונית ולשמור על עצמך בצורה מוגזמת, אך ישנם דברים שחשוב להקפיד עליהם, זאת בכדי לשמור על חייך, על בריאותך ובריאות העובר שלך.

 

1. אכילת דגים נאים ובשר לא מבושל - נשים רבות נאלצות להיפרד בתקופת ההריון מסושי או סטייקם אדומים. הבעיה עם אכילתם טמונה בכך שמזון נא עלול להכיל חיידקים שונים שעלולים לסכן את חייך ואת חיי העובר שלך. אכילת סושי צמחוני היא בטוחה יותר, אך מכיוון שעל המשטח בו הכינו את הסושי במסעדה יש לשער שגם חתכו דגים נאים, מומלץ להמנע מכך. אם את ממש רוצה לאכול סושי הכיני בעצמך בבית, אז תוכלי לדעת בדיוק מה נכנס לגופך ולהיות רגועה.
 

2. הליכה על נעלי עקב - בינינו זה לא משהו שאשה בהריון תרצה לעשות בכל מקרה יותר מדי, אך חשוב לדעת שמחקרים הוכיחו כי צעידה על נעלי עקב שגובה העקב שלהם הוא מעל 3 ס"מ, עלולה לגרום לכאבי גב וכמו כן גם להגדיל את הסיכוי לנפילות ומעידות בעת הליכה.
 

3. אסור לצרוך אלכוהול בשליש הראשון להריון - האלכוהול מורכב מחומר טרטוגני העלול לגרום למומים בעובר והתקופה הרגישה ביותר לחומר זה היא השליש הראשון להריון. הפגיעות מתאפיינות בפיגור בגדילה, פגיעה במבמה הגוף ופגיעה התפתחותית והתנהגותית. בשליש השני והשליש ניתן לשתות אלכוהול במידה (לא יותר מכוס וכמובן שלא בכל יום) וגם זה לאחר שרופא הנשים שלכן אישר לכן שזה בסדר, מכיוון שכל מקרה הריון לגופו.
 

4. אסור לעשן או לצרוך סמים - כמובן שמומלץ לא לעשן בכלל אך בתקופת ההריון יש להקפיד שלא לעשן כלל. העישון גורם להפחתת החמצן לעובר ועלול לגרום לנזק לשלייה. תינוקות לאמהות שעשנו בהריון גם לרוב יצאו קטנים יותר מתינוקות שאמם לא עשנה.


 

5. אסור לקחת תרופות מרשם או טבעיות ללא אישור - חשוב להתייעץ עם רופא הנשים שלך לגבי כל תרופה אותה את שוקלת לקחת. תרופות מסוימות אסורות לחלוטין בהריון וחלקן אסורות לנשים מסוימות הסובלות מבעיות שונות. לכן בטרם תיקחי, קבלי חוות דעת מאיש מקצוע.
 

6. ממש אין צורך לאכול בשביל שניים - חלפו הימים בהם חשבו כולם כי אשה הרה צריכה לאכול בשביל שני אנשים כדי לספק לעובר את כמות המזון הרצויה לו. כיום כבר ידוע כי בשליש הראשון והשני של ההריון יש לאכול כ-200-400 קלוריות יותר ובשליש השני כ-400 קלוריות יותר ליום. חשוב להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, מכיוון שעליה גדולה במשקל או צריכה מוגזמת של מתוקים עלולה לגרום לבעיות בריאותיות אצל האם (סכרת הריון לדוגמה) וכתוצאה מכך גם לעובר.
 

7. הריון הוא לא זמן לדיאטות - אל תחליטי לרדת במשקל בעת הריון, אל תרעיבי את עצמך או תורידי את כמות הקלוריות היומית שהגוף שלך נזקק לה. כל הנשים עולות במשקל בהריון, חלקן יותר וחלקן פחות. בעת ההריון אל תעסיקי את עצמך בהרזיה שמצפה לך אחרי, כן תקפידי לאכול בריא ונכון וכך העליה שלך במשקל תהיה מתונה ובריאה. יחד עם זאת, נשים הסובלות מעליה מוגברת במשקל או מסכרת הריון צריכות להיות עירניות יותר למשקלן ולמה שהן מכניסות לפה. במקרים רבים מומלץ גם להתייעץ עם דיאטנית שתתאים לך תפריט המתאים לך ולגופך.
 

8. הריון זה לא הזמן להיכנס לכושר - אם עסקת בספורט כלשהו לפני ההריון וההריון שלך תקין, סביר להניח שתוכלי להמשיך להתאמן לאחר התייעצות עם הרופא שלך. אם מעולם לא עסקת בספורט והחלטת כעת להיכנס לכושר - זה ממש לא הזמן. מומלץ בחום להימנע מפעילויות ספורט שעלולות לסכן אותך ואת העובר, כגון: קיקבוקסינג, קרב מגע, טיפוס, צלילה או ריצות למרחקים ארוכים מדי. פעילויות נוספות שכדאי להימנע מהן הן רכיבה על סוסים, אופניים ואופנוע. מה שכן, חשוב להיות פעילה, לצעוד, לא לשכב על היום במיטה, להפעיל את הגוף ולהזרים את הדם. חוגים המותאמים לנשים בהריון מומלצים בחום (גם כאן לאחר התייעצות עם רופא כמובן).
 

9. להימנע משימוש במיטות שיזוף וחשיפה מוגזמת לשמש - מחקרים עדיין לא הוכיחו חד משמעית כי הדבר מסכן את האם או העובר, אך מכיוון ששכיבה במיטת שיזוף טומנת בחובה סכנות הדומות לחשיפה גדולה לשמש, מומלץ להימנע מכך. מעבר לפן הבריאותי, חשיפה לשמש בהריון עלולה לגרום לחלק מהנשים לכתמי עור על הפנים, זו עוד סיבה טובה להימנע.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן